”Urkki” S:t Urhos Pub, som skulle fylla 50 år nästa år, ville ändra sin gamla ljusreklam till något som syns ända till Mannerheimgatan på cirka 50 meters avstånd, och samtidigt leta efter något som inte blockerar det inkommande ljuset på samma sätt som de gamla skåpskyltarna.
Urhos vd Tomi Söderström googlade runt och hittade Valokyltis LED-neoner som mötte behovet. Han bad också om erbjudanden från andra operatörer, men hamnade på Valokyltti på grund av den övergripande kvaliteten och kundservicen.
Tomi skickade offertförfrågan till Johan via mejl som såg till att han förstod rätt och bad om logotypen som vektorgrafik så att genomförandet kunde planeras mer exakt. Efter att ha fått dessa kom Johan och Tomi överens om färgnyansen på LED-neonskylten och Johan kunde räkna ut priset för rivning av de gamla ljusskåpen, nya LED-neonskyltar och installation.
Innan erbjudandet accepterades togs visualiseringsbilder för att visa hur skyltarna ser ut när de är monterade bakom fönstret och installatörens och kundens ansvar bestämdes. Tomi och Johan kom överens om att kunden tar bort stolarna och borden från installationsplatsen och Valokylti-installatörerna tar hand om resten.
Preliminära planer hade redan gjorts för produkten under budgivningsfasen, så det var lätt att föra produkten till produktion. Produktionsdelen tog ca 3 veckor. Detta inkluderade den slutliga designen av produkten, beställningarna av de nödvändiga materialen och tillverkningen av själva LED-neonprodukten. När produkten beställdes avtalades även ett installationsschema.
Tomi berömde installationen: “Installationen och demonteringen var klar på en halvtimme. Leveranstidtabellen hölls också.” När arbetet var klart skickade installatören installationsrapporten och bilderna på det färdiga objektet, som Johan sedan levererade till Tom och projektet avslutades med framgång.
”*” anger obligatoriska fält
Eller skicka meddelande till oss via myynti@valokyltti.fi